Morton Nöroma Tedavisi

Üçüncü ve dördüncü ayak parmaklarının tabanlarının birleştiği alanda bulunan bir ayak rahatsızlığıdır. Sinir sıkışması, ayağın ön kısmında yanma hissi, ağrı ve bazen de karıncalanma veya uyuşma gibi semptomlara neden olur. Morton nöroma tedavisi, semptomların şiddetine ve süresine bağlı olarak değişiklik gösterir. Genellikle konservatif yöntemlerle başlar, ancak bazı durumlarda cerrahi müdahale gerekir.

Morton Nöroma Belirtileri Nelerdir?

Morton Nöroma Tedavisi

Hastalar arasında en yaygın belirtisi ayak parmaklarının tabanında veya parmakların arasında ortaya çıkan ağrıdır. Bu ağrı genellikle keskin ve yanıcıdır. Ayak tabanında yanma hissi, ağrıyla birlikte veya tek başına ortaya çıkabilir. Etkilenen bölgede karıncalanma veya uyuşma olabilir ve bu his bazen ayak parmaklarına kadar yayılır.

Ayakta durmak, yürümek veya koşmak gibi aktiviteler sırasında ağrı daha da kötüleşebilir. Çünkü bu hareketler sinir üzerindeki baskıyı arttırır. Ddar veya yüksek topuklu ayakkabıları giyildiğinde belirtiler daha da belirginleşir.

Düz tabanlar veya yüksek kemerler gibi anormal ayak yapıları, baskı yapması nedeniyle nöromoya neden olur. Ayak bölgesindeki sinirleri etkileyen spor ayak yaralanmaları riski arttırır. Dar, yüksek topuklu veya dar burunlu ayakkabılar sinire baskı yapar. Bu da rahatsızlığı tetikleyebilir. Özellikle yürüyüş veya koşu gibi tekrarlayan ağır stres altında ayakları kullanmak, sinirin sıkışmasına neden olur. Ayak deformiteleri veya diğer rahatsızlıklar, nöromanın gelişimine zemin hazırlar.

Morton Nöroma Tedavisi Nasıl Yapılır?

Morton nöroma tedavisi, hastanın semptomlarının şiddetine ve günlük yaşam üzerindeki etkisine göre belirlenir. Tedavi, konservatif yöntemlerle başlar. Yetersiz kaldığında daha girişimsel seçeneklere geçilir.

Daha geniş burunlu ve yumuşak tabanlı ayakkabılar tercih edilmelidir. Çünkü sinir üzerindeki baskıyı azaltmaya yardımcı olur. Yüksek topuklu ayakkabılardan kaçınmak ve düşük topuklu ayakkabılar kullanmak baskıyı azaltır. Metatarsal destek padleri veya özel tabanlıklar, ayağın şekline uyum sağlayarak baskıyı dağıtır.

Nonsteroidal anti-inflamatuar ilaçlar ağrı ve inflamasyonu hafifletmeye yardımcı olur. Ağrı yönetimi için steroid enjeksiyonları, sinir etrafındaki inflamasyonu azaltmak için kullanılır. Ayak ve bacak kaslarını güçlendirmek ve ayak tabanının esnekliğini arttırmak için fizik tedavi uygulanır.

Cryoablation, soğuk terapi ile sinir dokusunun dondurulması ve böylece ağrının azaltılması hedeflenir. Radyofrekans ablasyonu, radyo dalgaları kullanarak sinir dokusunu ısıtarak etkisiz hale getirir. Sinire baskı yapan çevre dokuların cerrahi olarak çıkarılması ile sinir üzerindeki baskının azaltılmasını amaçlar. Nörektomi ise sinirin bir kısmına müdahale edilerek bu şekilde kalıcı his kaybı riskine rağmen ağrının giderilmesi hedeflenir.

Morton Nöroma Tedavisi Sonrası İyileşme Süreci

Konservatif morton nöroma tedavisi sonrasında ayağın dinlendirilmelidir. Tedaviyi desteklemek için ayakkabı değişiklikleri ve desteklerin kullanımına devam edilir. Ayak ve bacak kaslarını güçlendirmek ve ayak tabanının esnekliğini arttırmak için önerilen egzersizlere devam edilir.

Cerrahi sonrası ayağın yükse bir pozisyonda tutulması ve buz uygulaması inflamasyonu azaltır. Doktorun reçete ettiği ağrı kesiciler ve anti-inflamatuar ilaçlar ağrı ve şişliği kontrol altında tutar. Hastalar genellikle ameliyat sonrasında destek cihazları kullanımına ihtiyaç duyarlar. Dikişlerin çıkarılması, genellikle operasyondan sonra 2-3 hafta içinde gerçekleştirilir.

Ayak fonksiyonunu ve hareket kabiliyetini geri kazanmak için fizik tedaviye başlanabilir. Tam aktivitelere dönüş, cerrahi sonrası genellikle birkaç hafta ile birkaç ay arasında değişir. Yavaş yavaş ağrıya neden olmayan aktivitelere geri dönmek, ayakların yeniden yaralanma riskini azaltır.

Her hasta benzersizdir ve iyileşme süreçleri kişiden kişiye değişiklik gösterir. Morton nöroma tedavisi veya iyileşme süreci hakkında bilgi ve tavsiye almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.